Kommunikasjon mellom tech og lederskap i menigheten.
Vi som er i teknisk team ønsker å være med å formidle visjonen og det som skjer i gudstjenesten.
Vi ønsker å legge til rette for å skape den atmosfæren vi ønsker, med å bruke lyd, lys og visuelle elementer som støtter og forsterker budskapet. Men ofte er det vanskelig for et lederskap å se hva som trengs av kommunikasjon for å få dette til.
Her kommer noen tips på hvordan man kan forbedre kommunikasjonen.
– Kommuniser på et språk som andre skjønner, ikke et teknisk språk.
– Kommuniser gjerne skriftlig, det er lettere å være saklig på den måten.
Viktig å få til planleggingsmøter med pastor/lederskap.
Viktig å få til jevnlige møter, sammen.Sette opp en 12 måneders plan, for å planlegge de ordinære tingene som skjer i menigheten og også de store begivenhetene. Så tech team kan få vite hvilke planer og ønsker lederskapet har, dette vil gjøre den tekniske planleggingen lettere.
Menigheten forventer en avansert produksjon, men budsjettet strekker ikke til.
Først må man finne ut hva lederskapet ønsker.Det er viktig å ha budsjett-møter, så man vet hvor mye penger man kan bruke.Viktig å informere om at teknikk ikke er gratis, om lederskapet ønsker et høyere nivå på produksjonen, så vil dette også koste og må planlegges nøye for ikke få overraskelser.Regn alltid med en buffer på 10%.
Hva forventer lederskapet?
Viktig å ha en forståelse for hva lederskapet forventer av tech team.
Hvis forventingene er høyere, så må man diskutere om det trengs kursing eller om man skal leie inn hjelp utenfra.
Kommunikasjonen mellom techleder og lederskap må kunne være så åpen, at pastor eller lederskap kan spørre hvordan man har det, eller om det er noe dere sliter med, etc.?
Comments